Hoppningen i fredags

Som Elvira skrev så hade vi tre olika banor med omhoppningssvängar. Gick mycket bättre än jag förväntat mig, Nixon är väldigt yvig i svängarna så jag brukar få jobba hårt med det. Men han var som en helt annan häst, kunde svänga två meter efter ett hinder, och i vanliga fall brukar han dra iväg lite då. 

Så jag är riktigt, riktigt nöjd. När vi körde snabbhets"tävlingen" kom jag på en andra plats efter Elvira. Nu i efterhand tycker jag att jag mesred, men bättre att rida noggrannare och hinna svänga, än att missa ett hinder. 

På slutet fick vi hoppa en kombination. Red på mycket mer då och han flög över båda hindren, jag skojar inte när jag säger att det kan ha varit två av hans snyggaste språng någonsin. Så jag ska rida som jag gjorde då nästa gång.


Obeskrivligt fina, underbara ponny. ♥

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0