Dag 1 - Mina styrkor och svagheter

Kör igång direkt!
Har delat upp det här i två delar, en "ridning" och en "allmänt". Blir lättare då..

Styrkor inom ridningen
- Jag brukar rida väldigt mjukt och har fått höra det från flera personer. 
- Oftast känns det som att det går värre än det ser ut. Vet inte om jag egentligen kan se det som positivt då känslan är viktig, men det är alltid skönt att se det på video efter en hemsk lektion att det faktist inte såg så hemskt ut.

Svagheter inom ridningen
- Jag har en tendens att luta mig framåt och ställa mig upp i lätt sits om hästen blir för stark. 
- Jag drar upp benen och kniper med knäna i galoppen så jag tappar stigbyglarna, men det har blivit mycket bättre den senaste tiden och nu gör jag det knappt alls.


Styrkor allmänt
- Jag har väldigt lätt för att lära mig och komma ihåg saker, vilket gör så jag inte behöver plugga särskilt mycket. Har jag prov räcker det med att jag sitter kvällen före. Brukar få runt vg-mvg på dom flesta proven.
- Om jag verkligen har bestämt mig för något så kämpar jag för det och ger mig inte förrän jag är nöjd.

Svagheter allmänt
- Jag har lätt att ge upp om saker blir för svåra. Det har till exempel gjort att jag hamnat efter i matten, och det har också drabbat proven. Blir så sur på mig själv om jag inte kan något så jag vill inte heller be om hjälp.
- Jag har ibland svårt att koncentrera mig på lektionerna och rent allmänt också. Särskilt när jag är trött.

Fin bild på Elvira och Lisa

Okej, det här var otroligt svårt för mig att skriva då jag inte är van vid att kritisera andra, och framförallt inte mig själv. Hoppas det går att läsa iallafall!

/Linnea

Kommentarer
Postat av: elvira

eller när du sitter brevid mej:P

2012-02-01 @ 18:55:44
URL: http://justhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0