Galet roligt!


Gammal bild (printscreen från film)

Idag på hoppningen var det jätteroligt! :D Haha vi dog lite när vi såg banskissen, vi behövde över tjugo bommar :P Så vi hade mycket bommar idag. Både trav och galoppbommar, ett räcke, en oxer och studs.

Han var ganska stressig och känsligare än vanligt idag, och det var ju första gången jag red i mina ridstövlar, så det gick inte super på uppvärmningen och dom första gångerna vi hoppade. Volten med cavalettin var helt klart svårast, det var en väldigt snäv sväng in men tillslut gick det någorlunda bra.

Det blev några SUPER fina språng, speciellt på oxern med galoppbommarna före. Tack vare bommarna fick han den galopp han behövde för att kunna hoppa så bra som han gjorde, så nu vet jag hur jag ska rida. Är ganska nöjd över mig själv också, inget direkt anmärkningsvärt dåligt. Trampade ner i stigbyglarna, släppte knäna, blicken blev bättre efter ett tag och framförallt det jag skulle tänka på mest idag - eftergift över hindren! Och det lyckades jag faktist med :D

Så är nöjd över den här gången, hoppas verkligen det här håller i sig nu!

/Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0