Nixon!


Erica delade ut hästar åt oss och när hon kom till mig tittade hon på mig och sa "Linnea du får... Nixon"! Jag bah yeeees! :D Var 90% säker på att jag skulle få en storhäst så blev glad och förvånad :D
Det märktes ganska väl att han är rätt ung, han var lite vinglig och ibland fattade han inte vad han skulle göra. Men han var väldigt duktig! :) Och pigg. Och stark x)
Vi fick rida lite självständigt men Tina bestämde i vilken gångart och i vilket varv men sen fick vi göra volter, serpentinbågar, skänkelvikning, öppna, sluta osv om vi ville :) Sen fick vi galoppera också, först skulle vi galoppera ikapp kön (dom andra skrittade) och det gick bara bra! Jättefin galopp i höger varv, men i vänster blev den lite stel och ryckig :P Sen fick vi galoppera i grupp i båda varven och då blev han stark. :] Han lyssnade inte riktigt från början men sen fick vi ställa oss upp i lätt sits och då gick det bättre när jag ptroooade honom. :P

Jättekul att testa en ny häst :D Vill rida honom imorgon ♥

/Linnea

Kommentarer
Postat av: Evelina

Han är sööt!♥ Men han har ju jättefin galopp i höger varv så det blir typ värsta shocken när man galopperar i vänster varv och han bara rinner iväg.

Kan ni lägga upp bilderna på bildbeställ? :) ;)

2011-02-17 @ 16:34:49
URL: http://kaktushebelsnoopy.blogg.se/
Postat av: elso å linnet

får jag sno?:)(L)

2011-04-20 @ 20:23:57
URL: http://hovkrats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0