haha, double suprise

helt oväntat fick jag hebel idag:P
det var ju som sagt hoppning så det blev en hel omställning från kaktus till hebel men det var ändå kul att få testa han, lite kul att jag får HAN på hoppning när jag knappt ridit han nån gång:)
skritt och typ lite trav för jätte länge sen;)
men det gick hyfsat bra faktist, han var inte så ÖVER farlig som jag trodde men han var ju fortfarande VÄLDIGT PIGG;)
fick han till att faktist bli väldigt lugn men glomde att sätta sätta mej i gallopen lite i början på några galopper så det blev lite vant galopp nån gång men banan gick bäst:D

han va också ganska perfekt storlek och hade skön passform:)

hade stor användning för det som hanna lärde mej saft(hällar)handen och för det som jag hör johanna säga i huvudet hela tiden
- ta och ge
(fast det använder man på alla hästar fast märkte att det var extra viktigt på hebel)
tror att jag fattade ganska bra hur han fungerar måste bara mjukna till lite i handen och sätta mej rejält i sadeln så lär det nog gå helt super:P



film kmr imorn;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0