Sitsträning och ridning

Första dagen, alltså i torsdags hade vi sitsträning i Skellefteå. Vi delade på två hästar vid namn Felix och Wambo, jag fick rida Felix. Vi red fem minuter var och tränade helt enkelt på sitsen. Hästarna longerades och vi hade inga tyglar, så vi övade också balansen genom att sträcka armarna åt olika håll. Framåt, uppåt, utåt, i midjan, bakåt. 

Felix.

Och andra dagen fick vi rida, vi red ungefär en halvtimme skulle jag tro. Då fick jag rida en häst som heter La Vena, gryyym häst med mycket spring i benen. Det var väldigt roligt att rida henne och det gick ganska bra med tanke på att jag inte ridit henne förut och dessutom inte är van vid att rida stora hästar :) 

La Vena.

Bilderna är tagna från Skellefteå RKs hemsida.

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0