Som jag trodde!

Fick lilla Edd som jag trodde :)
Vi hade förberedande hoppning, vi fick hoppa två små hinder och mellan dom skulle vi göra en volt över lite cavalettibommar :) Det gick AS dåligt första gångerna, seriöst har inte ridit så dåligt på minst 1 år! :S Volten kom väldigt fort, så vi hade typ 3 meter efter hindret på oss att bryta av till trav (om det blev galopp, som det blev för mig) och svänga in mot bommarna. Det gick inte. :P Första gången gick det värst, gjorde en massa volter och allt blev baaajs, skämdes typ! Fast kanske inte är så konstigt ändå, det är ju bara andra gången jag rider han och han är då inte precis nån typisk ridskoleponny även fast det kanske ser ut så! Han var väldigt stark och svårstyrd, tog 3 meter efter hindret innan jag över huvudtaget fick kontroll över honom! Busig ponniii! :P Och sen skulle vi fatta galopp efter volten och hoppa andra hindret i galopp, då tjuvstartade han några gånger och det gick med en himla fart :P

Hoppas det går bättre nästa vecka om jag får honom, då har vi hoppning! :D

Kommentarer
Postat av: idaaaaaaaaaa

han är jätte snäll att hoppa! (:

2011-03-17 @ 20:34:01
URL: http://horze.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0