Första hoppningen för i år

Äntligen har hoppningen börjat igen, och jag rider fortfarande finaste nixon :)

Vi hade lite markarbete/gymnastikhoppning med mycket krångliga svängar och man behövde verkligen full kontroll över hästen och galoppen. Vi började med en lite halvt svår övning där vi blandade trav, bommar, snäva volter, hinder och galopp. 
Det gick faktist mycket bättre än vad jag förväntat mig, Nixon är ju inte den mest lättsvängda så det var inte precis en övning gjord för honom :P Men det gick bra och det var bra träning. Även om vi kom lite snett mot hindren ibland så hoppade han ändå, han var jätteduktig.

Sen gick vi in på sen svårare övningen. Nu kom vi i trav mot ett räcke med travbom framför, efter det skulle vi landa i galopp och gå in på serpentinbågarna. Det var sjukt svårt men det gick, blev lite trav här och där men är ändå nöjd då det gick mycket bättre än vad jag förväntat mig.


Sen avslutade vi med att komma i trav mot ett räcke (det nedre på bilden) och hoppa det, landa i galopp och galoppera en bit innan vi bröt av. Det låg på 80 centimeter och nixon var huuuuuur fin som helst! 

Sista språnget gjorde hela lektionen, så jag är väldigt glad och nöjd. Det var hur kul som helst!

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0