Konfaridning

I tisdags red vi ju två gånger, hoppning på förmiddagen och dressyr på eftermiddagen :)

Hoppningen: Det var AS KUL! Vi hoppade lite studs och sen 4 hinder med ett galoppsprång mellan (ingen aning om vad det heter, är dålig på sånt) och det gick faktist rätt bra :) Det var lite konstigt avstånd mellan hindren eftersom vi rider med storhäst också, och vi kom in för tidigt på hindren så det blev stoooora hopp :P Men annars gick det faktist bra :) Han var pigg och glad :D

Dressyren: Vi red lite lugnare eftersom vi hoppade före, vi red utan stigbyglar och hade sitsträning. Det gick faktiskt rätt bra och han var fin. Andra galoppvolten blev SUPER!

I onsdags red jag ingenting eftersom jag var på skolavslutning.

Idag hade vi hoppning igen, vi hoppade bana och det var hur roligt som helst! Först när vi skulle hoppa fram dom så var han jättefin och pigg och vi kom in rätt på alla hinder. Men när vi hade börjat på banan och hoppat dom två första hindren så segade han ner sig lite och tyckte att det räckte. Sen efter hinder nummer 3 tror jag, så inser jag att jag inte har andats nånting på hela banan och det börjar svartna framför ögonen och jag börjar må illa. Usch vad läskigt säger jag bara. Trodde jag skulle svimma :P Så jag stod still en stund och bara andades, sen fortsatte jag och dom två sista hindren kom vi in lite konstigt på men vi klarade det :) :P



/Linnea


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh, jag var också på det där konfa-lägret, förra året! Bland det bästa som jag har gjort! Är det någon som rider Vicky?

Jag tycker bara att det är så oerhört synd att ni inte får bo på Forslunda ...

2011-06-21 @ 13:30:00
URL: http://fantasygalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0