Debut


Idag var första lektionen i hoppgruppen! :D
Åkte och hämtade upp sara först, sen köpte vi mat och körde till surf. Direkt kollade jag vilken häst jag skulle rida och surprise surprise, Linnea - Wendy. Har aldrig ridit henne plus så är hon storhäst så blev lagom förvånad :P

Det var iallafall överdrivet roligt. Inte den bästa hästen jag ridit men ändå. Tänk er kaktus (för er som inte har ridit kaktus så tänk på en väääldigt seg häst som skiter fullständigt i vad man gör.. fast elvira lyckas väldigt bra!) fast som ett surt sto som skiter ännu mer i vad man gör. Det gick inte alls i skritten fast i traven blev hon mycket finare! Och galoppen var... konstig. Haha! Vet inte hur jag ska förklara. Man hann inte ner i sadeln förrän man skulle upp igen som. Studsig.

Iallafall så hade vi markarbete. Vi red över en massa bommar. Både med och utan stigbyglar. Sen samlades vi alla 5 på en volt och galopperade runt på 3 galoppbommar. Vi varierade mellan att sitta ner och stå upp i lätt sits. Haha ni skulle ha sett på taggad häst då! Hon blev som en helt annan häst och drog iväg hela tiden. Men det gick bra iallafall och är nöjd även om det gick rent ut sagt piss i början.

/Linnea

Kommentarer
Postat av: Jessica

Var ridläraren bra? :)

2011-08-19 @ 22:39:48
URL: http://kaktushebelsnoopy.blogg.se/
Postat av: elso å linnet

jag tkr hon är jättemjuk;o

2011-08-20 @ 11:12:06
URL: http://hovkrats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0