torsdagen

ja i torsdags red jag underbara kaktus!
han blir bara underbarare och underbarare för varje gång

vart inte barbacka men det gjorde ingenting.
vi hade hanna för johanna jobbade och hon visste inte om att vi skulle ha barbacka så hon sa att hon inte hade nån bra övning så nästa vecka får vi köra barbacka med johanna
nästan bättre det för det är skönt att (kanske) inte ha träningsverk och inte va typ svettig redan innan man börjat rida för när lovisa och dom andra i gruppen innan oss har erica får dom trava jätte mkt = vi får också springa jätte mkt =P

iafall övningen vi hade var trav över medelinjen ställa åt höger/vänster ta vänster/höger varannan gång, på högersida ''slalomserpentinbågar'' på vänstersida galopp.

det va absolut inga problem för mej att få kaktus att ta min fattning men däremot fick jag kämpa mer med att hålla han i galopp,..

försökte först två gånger som vart lite halvdanna sen tredje gången hedde jag tyglarna i en hand och hedde fram den lite sen så hedde jag spöt på rumpan så lyssnade han på skänklarna typ hela lektionen =D
en gång vart han tillochmed så pigg så han sparka backut =P

men jag blev ''lite'' störd över dom som saktade av till skritt mitt i galoppspåret skrittade hela medellinnjen där det var trav och över typ halva galopp spåret travade dom och red lätt sen saktade dom av till skritt och så tog dom galopp sidan nästan hela tiden,,..., =S



sööötis!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0